Titulní obrázek

Značkám Jaguar a Land Rover se v současné době daří

30.leden 2013

Značky Land Rover a Jaguar si vedou v současné době velmi dobře. A to i přes evropskou krizi. V celé historii automobilek si prozatím vedou nejlépe.

Za loňský rok prodaly značky Jaguar a Land Rover vlastněné indickým koncernem Tata dohromady 357 773 aut. Z toho nejvíc v Číně (72 tisíc). Jaguar zatím postupuje jen pomalu, zaznamenal meziroční nárůst o 6 procent (. Zato Land Rover vystřelil o 36 procent vzhůru a překonal tím všechny historické prodeje. Je to zejména zásluhou stylového SUV Range Rover Evoque, které se stalo hitem. Vůz vlastní již 108 tisíc zájemců.

Range Rover Evoque, který se prodává ve dvou variantách jako pětidveřové SUV a třídveřové kupé, byl také nejprodávanějším vozem značky v Česku. Pořídilo si ho 289 lidí. I to pomohlo značce na domácí půdě. Land Rover v Česku loni prodal 685 aut, což je o 222 více než v roce 2011. Jaguar se téměř nemění s 81 prodeji.

V příštích čtyřech letech bude do výroby JLR investovat v přepočtu 240 miliard korun. Loni nárůst zájmu znamenal také 800 nových pracovních míst v obou značkách.

Povinné ručení online: neobíhejte pojišťovny a nezvěte si domů pojišťovací poradce? Využijte sjednání povinného ručení online přes internet. Ušetříte drahocenný čas, v kalkulátoru pojištění naleznete optimální sazbu pro vaše vozidlo a navíc výrazně ušetříte.

Od převzetí Tatou obě značky představily poměrně dost nových modelů. Jaguar obměnil téměř celé své portfolio, když začal vyrábět nový sedan a kombi řady XF a luxusní limuzínu XJ. Oba modely mají jedno společné. Zahodily usedlý vzhled auta pro bohaté důchodce a předvedly britskou variaci na téma budoucnosti – dotykové lampičky, vysouvací kruhový ovladač automatické převodovky nebo velký displej místo klasických budíků.

Britské vozy měly dlouhou dobu pověst velmi nespolehlivých aut.

O nespolehlivosti Jaguarů jsou lidé přesvědčení hlavně kvůli konstrukčním řešením některých vozů, která jsou v dnešní době neprovozovatelná za běžné náklady.

Raketový nárůst prodejů posílil v Jaguaru a Land Roveru touhu po rozšiřování modelového portfolia. Obě značky si chtějí ale na 177 trzích, na kterých prodávají, zachovat stejnou tvář.

Jaguar rozšiřuje nabídku modelů, z původních tří (sedan XF, limuzína XJ a sportovní XK) budou už letos čtyři – přidá se malý sportovní kabriolet F-Type. Navíc se rozšířily i varianty modelů. Loni se předvedl například model XF Sportbrake. Po mnoha letech tak bude jezdit vůz se skákající šelmou ve znaku také v praktické verzi kombi. Navíc koncept CX-75 naznačuje, že by se Jaguar mohl pustit i do stavby supersportu a navázat tak na legendární model XJ220, kdysi nejrychlejší auto na světě.

Po příchodu nového modelu Evoque se tak dočkáme hlavně nových generací aktuálních vozů.