Titulní obrázek

Range Rover Sport

6.duben 2013

Auomobilka Land Rover pomalu odhaluje novinku - Range Rover Sport. Těšit se můžeme hlavně na pokročilý pohon všech kol a agresivnější tvary.

Klasický Range Rover je vysoký, hranatý, trochu neohrabaný a především extrémně pohodlný. U modelu Sport však slovíčko pohodlný chybí.

Celohliníková konstrukce ušetřila stovky kilogramů a nejen, že je nový model o 420 kg lehčí než ten předcházející, ale je ještě o 45 kg lehčí než "velký" Range Rover. Už ten totiž jezdí na svou velikost až neuvěřitelně dynamicky, takže se Sportem by to mohlo být také mnohem lepší.

Další stranou mince je ale design a i když se k modelu Sport agresivnější tvary hodí víc, ten nafouklý zadek jako z modelu Evoque vypadá zvláštně. Zákazníci si ho ale určitě oblíbí. Možná vás ale více zaujme pokročilý pohon všech kol s uzávěrkami a redukcí a dráhu kol přes 260 mm. Tohle auto se neztratí ani v terénu, kde Range Rovery vždycky vynikaly.

Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.

A pak jsou tu motory. Kompresorem přeplňovaný osmiválec o výkonu 510 koní teď dostane Range Rover Sport na stovku za pět sekund (!) a když si připlatíte za paket Dynamic, může uhánět až 250 km/h. Šestiválec 3.0 Supercharged také se svým výkonem 340 koní slibuje hodně a stovka za 6,9 sekundy není vůbec marná hodnota.

Diesely prozatím zastupuje šestiválec 3,0 l v modelech TDV6 a SDV6. Výkon je 258, respektive 292 koní, točivý moment až 600 Nm a silnější SDV6 zvládne stovku už za 6,8 sekundy. Osmiválec 4.4 SDV8 o výkonu 339 koní a točivém momentu 700 Nm dorazí až na začátku roku 2014. Brzy dorazí také hybridní pohon a automobilka u něj slibuje stovku "pod sedm sekund", takže to snad nebude nudné a pomalé auto. Prý nepřijde ani o své schopnosti v terénu, pořád bude mít redukci a všechny výhody Range Roverů.