Titulní obrázek

Nový Land Rover Discovery

5.duben 2014

Sjet doskočiště lyžařského můstku není pro Land Rover Discovery žádný problém, stejně tak hluboký brod nebo rozbahněný úvoz. Svědomitě hranatý vůz prošel nyní faceliftem, který přináší i řadu vylepšení pro běžné cestování. Jedním z nich je nový benzinový šestiválec.

Land Rover Discovery se v novém modelovém roce pochlubil s celou řadou úprav. Jeho design navazuje na poslední verze modelů Evoque a Range Rover, zároveň si ale chce udržet svou identitu. To podtrhuje velký nápis DISCOVERY na přídi, který nahradil původní označení Land Rover. Čistě praktické hranaté tvary velkého SUV ale zůstávají.A stejně tak i prostorný interiér, který sveze v základu pět cestujících na samostatných sedadlech, dají se dokoupit i dvě do třetí řady. Na druhou stranu je škoda, že designéři ještě více nepropracovali palubní desku. Po usednutí za volant bylo evidentní, jak velký krok udělal třeba Range Rover Sport mezi novou a minulou generací. Nicméně záleží stále na budoucím majiteli, jak si vůz vyšperkuje, dekorů je mnoho.

Disco, jak název SUV jeho fanoušci s oblibou zkracují, se při modernizaci dočkalo také elektroniky, která je v dnešní době u nových aut téměř povinností. A tak britský vůz umí rozpoznat nebezpečí střetu s jiným vozidlem v mrtvém úhlu nebo varuje před srážkou při couvání. Posádka si navíc může užít kvalitní zvukový systém Meridian se 17 reproduktory.

Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.

Za volant novinky jsme usedli ve švýcarském Curychu. Jedinou možností byl motor, který už známe z Jaguarů ale pod kapotou tohoto SUV se objevuje poprvé. Jde o kompresorem přeplňovaný zážehový šestiválec s objemem 3,0 litru. Motor dosahuje výkonu 340 koní při 6500 otáčkách za minutu a maxima točivého momentu 450 Nm. Ten je dostupný v pásmu 3500 až 5000 otáček.

Land Rover se nově snaží ukázat, že mu nejsou lhostejní ani ti lidé, kteří si Disco nekupují se záměrem překonávat nástrahy přírody. Nově je proto možné získat auto bez redukční převodovky. Nám se přesto během prvních jízd hodila, stejně jako nastavitelná výška podvozku, systém Terrain Response pro vybírání jízdních režimů podle povrchu nebo povedený asistent pro jízdu vodou. Ten umí odhadnout hloubku brodu a případně upozornit na nebezpečně vysokou hladinu. Tuto funkci poprvé představil nový Range Rover Sport a postupně se rozšířila do Disca i velkého Range Roveru.