Titulní obrázek

Elektrický Land Rover Defender

8.březen 2013

Automobilka Land Rover pomalu představuje svou novinku - elektrický Defender. Oproti naftové verzi je lehčí jen o 100 kilogramů. Na silnicích na jedno nabití ujede až 80 kilometrů.

Pod karoserií Defendera je zabudován nečekaně elektromotor s výkonem 70 kW a 330 Nm točivého momentu. Zatím se jedná jen o sedm exemplářů, které automobilka stvořila pro testování a účast v nejrůznějších offroadových soutěžích.

Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.

Původní vznětový motor vystřídal zmíněný elektromotor a litium-iontová baterie se skromnou kapacitou 27 kWh, se kterou je tahle modrá krabice schopna ujet 80 kilometrů. Pomalejším tempem je ale prý schopný prostupovat terénem až 8 hodin. Z jeho terénních schopností mu naštěstí nic neubylo, jen se obejde bez převodovky. Pořád tu ale je redukční převod s poměrem 2.7:1 a pohon všech kol, tak, jak je u terénní ikony zvykem.

Celé elektrické ústrojí, tedy baterie, invertor a motor, ochlazuje namísto tekutiny vzduch, váhový rozdíl oproti naftovému sourozenci je tak jen 100 kg. Celková hmotnost se pohybuje v rozsahu 2055 kg - 2162 kg v závislosti na tom, o jaký typ karoserie se jedná. Jen to tankování nebude tak rychlé. Sedmi kW nabíječka zabere doplnění akumulátorů čtyři hodiny, rovných deset hodin si počkáte s přenosnou nabíječkou.